tisdag 2 juli 2013

Tillbaka igen.

Efter ett långt blogguppehåll med funderingar på att stänga bloggen helt, så har jag nu beslutat att jag fortsätter att kvar bloggen som "renoveringsblogg".

Vi har länge pratat om att vi vill göra om vår trädgård och i våras gick startskottet. Vi började med att plocka upp all marksten vi lagt runt huset och nedanför trappen från altanen.
Jag passade även på att fota gården innan hela var demolerad, så här i efterhand ångrar jag att latmasken fick ta mig. Ser att bilderna från mobilen skulle varit bättre om jag tagit kameran istället.
 Mellan rabatten och det lilla jordgubbslandet håller vi på att göra en uteplats, grillringen är flyttad.
Vi har tagit bort gräsmattan på framsidan och nedanför altan.

 Även rabatten på framsidan har fått stryka med, min käre make bad mig plocka undan de blommor som skulle vara kvar till nästa rabatt. Jag tyckte att jag tog reda på det jag ville ha kvar, tre veckor senare kom jag på att jag glömt ta reda på några blommor, det var så dags då :(.

 Helgen vi jobbade hade vi otur med regn på fredag och lördag, vilket gjorde rejäla fåror i gräsmattan efter grävaren.
 Som tur är så var det vackert väder på söndagen så att maken kunde "platta" till marken.

 Ha en bra dag, kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar