torsdag 19 november 2009

Stress.

Jag har haft en otroligt stressig höst, och för ett tag sedan fick jag stränga order att sluta stressa. Hur gör man det? Jag har försökt att stryka alla måsten jag bara kan, och bara göra det allra nödvändigaste, trots det hinner jag inte med. På fredagen förra veckan träffade jag en otrolig kvinna, hon fick mig att inse att det gäller att ändra fokus, från allt man inte hinner med och känner dåligt samvete för, till det man faktiskt har presterat. Hon fick mig att inse hur långt jag kommit och hur mycket jag faktiskt gjort. Det är lite svårt att hålla kvar vid den känslan hela tiden, det finns som sagt så många måsten och så mycket man skulle vilja hinna med för att vara nöjd med sig själv. Jag försöker påminna mig ett par gånger om dagen om denna kvinnas ord

Idag har jag fått lite hjälp i att stressa av, Olivia har åkt på svininfluensan och är riktigt dålig, så min huvuduppgift nu är att serva henne så hon mår så bra som möjligt. En mycket viktig uppgift.

Till alla er som stressar där ute, försök att fokusera på det ni faktiskt gjort och inte på det som är ogjort.

Ha en bra dag.

2 kommentarer:

  1. Hoppas hon kryar på sig snart. Och vad bra att du verkligen försöker påminna dig om att inte stressa. Styrke kramar från Monkan!

    SvaraRadera
  2. Hej på er!
    Hoppas att Olivia mår bättre nu. Vi tänker på er och saknar er! Matchen idag ställde vi in.
    Jag vet att det är jättesvårt att stressa mindre, men försök att göra det ändå.
    Många kramar Katarina
    Emilia och de andra hälsar också.

    SvaraRadera