måndag 20 september 2010

Ikea tripp

I helgen tog jag och maken oss i kragen och tog med äldsta dottern till Ikea. Hon fick nytt rum före jul och blev då lovad en ny säng och en byrå. Hon skulle även få ett nytt skrivbord, det blev inget skrivbord denna sväng utan det gamla får duga ett tag till.


Väl hemma igen åkte min gamla bäddsoffa ut ur hennes rum, sen monterades det byrå. Hon valde Malm med sex lådor. På den placerade vi hennes mormors avlagda tv. Tv´n fungerar väl inte helt prickfritt, skulle nog behöva en ny, men, men allt kan inte ske på en gång.

Hon hittade även en taklampa, som vi letat taklampor. Skönt att hon äntligen hittade en som hon ville ha. En ny väggklocka blev det också, en i rött, eftersom hon tycker om när det är färggalatt.

När vardagsrummet var färdigt förra våren så köpte vi en ny tv-bänk. Vi var då lite sugna på att köpa överdelen till, men var rädda för att det skulle kännas för inklämt. Nu ett och ett halvt år senare känns det som det är tomt och kalt, så överdelen skulle nog inte vara så dumt.

Så nu när vi var på Ikea så bestämde vi oss för att köpa överdelen. Jag är supernöjd, nu har jag fler ställen att placera ut ljusstakar och ljuslyktor.

Jag har ett bra tag haft denna hjärtan ljusstake i trappen ner till källaren, men kände att nu får den komma fram ett tag tills jag hittar något annat och placera på hyllan.

Ha nu en riktigt trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar