måndag 9 maj 2011

Nostalgi

Det är bara att erkänna, jag fullkomligt älskar Barbapapa figurerna. När jag växte upp så gillade jag den underliga familjen skarpt. Nu är jag överlycklig över att de gjort succé hos mina småtjejer, de älskar också dessa figurer.

När vi var på dop härom veckan, så var jag så lycklig när jag hittat detta barbapapatåg att ge bort i present. Ett tåg som både går att köra med, att dra samt att bygga med. Hoppas lille D kommer att tycka lika mycket om det.

Mina småtjejer vill också ha ett, det vill jag med ska jag erkänna. Vi har dock lite olika tankar om vad det ska användas till. Tjejerna vill leka och jag vill bara titta på det och njuta.



När Lova skulle döpas undrade hennes farmor vad hon önskade sig i dop present, vi hade då varit och sett en stor mjuk och go Barbapapa i en butik. Snäll som farmor är köpte hon den till Lova och som Lova älskar den.

Lovas är den rosa som var lika stor som den röda som Nellie fick i julklapp när den var ny. Med många kramar så har dessa figurer en tendens att magra. Tänk om det var så för oss också...

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar