onsdag 10 mars 2010

Kloka ord.

Jag träffade en kvinna som jag pratade med en stund, på den stunden så kom hon med så många kloka ord och tankeställare. Det var egentligen självklara saker, men som åtminstone jag glömmer bort när jag stressar från det ena till det andra och försöker få tiden att räcka till så mycket som möjligt.

Bland annat så sa hon att vi ska leva i nuet, och göra det vi gör med hela vår kropp och våra sinnen, utan att vara någon annanstans i tanken. Själv är jag alltid på flera ställen samtidigt i tanken, ständigt på väg. Jag har försökt ta fasta på detta råd, och de gånger jag kommer ihåg det blir jag mindre stressad, och tycker faktiskt att jag hinner med mer. Samt att jag får en helt annan kvalitet på det jag gör.

En annan sak hon tog upp var måsten, vilken skillnad det blir om man byter ut jag måste ge barnen mat, till jag behöver ge barnen mat, eller jag måste börja träna, till jag vill börja träna. Man får ett helt nytt fokus om man byter ut måsten mot vill och behöver.

Så mitt råd till er idag är stryk alla måsten och använd vill och behöver istället.

Ha en skön och lugn dag

1 kommentar:

  1. Ja idag behöver jag städa, och det gör jag i min egen takt ;) Klokt va? Ingen pidde som sagt att jag måste ;) Kloka ord i alla fall; tack för att du delade med dig <3

    SvaraRadera