fredag 19 mars 2010

Tulpaner och tur.

Igår hade jag en riktig turdag. Jag och Olivia fick komma hem från sjukhuset efter en övernattning där. Jag och sambon skulle iväg på fondkväll på banken och behövde barnvakt. De snälla barnvakterna hade med sig tulpaner, och jag som fullkomligt älskar tulpaner. Tyvärr så är Lova allergisk mot dessa underbara blommor, och det visste barnvakten om, så jag blev lite besviken, eftersom jag visste att jag skulle bli tvungen att lämna tillbaks de underbara buketterna. Men så tittade jag lite närmre på dem och insåg till min förtjusning att det inte var riktiga tulpaner, utan sånna som Lova tål. Jag tycker att de ser riktigt verklighetstrogna ut, så länge man inte går alldels för nära förståss.



På fondkvällen fortsatte turen, jag vann 500kr att placera i valfri fond, inte illa va?

Dagen idag kommer att tillbringas hemma hos min kära mor som fyller 70 år, hipp, hipp hurra!

Ha en underbar dag

1 kommentar:

  1. De såg verkligen ut som riktiga tulpaner, snälla barnvakter ni har som tänker till!
    Grattis till din vinst på banken.

    Kram Anneli

    SvaraRadera