tisdag 4 augusti 2009

Helgen som var...

Så nu har jag äntligen tjuvat till mig lite tid med datorn, det är underligt vad dagarna flyger iväg. Jag tycker att jag inte hinner någonting, suck. Vi var som jag tidigare nämnde i Stockholm i helgen, tänkte att jag skulle visa lite av vad vi gjorde.



Vi bodde på hotell Norrtull



i ett rum med två queen size sängar.

Sista dagen så var vi på Skansen, kul att få se en annan djurpark än Lycksele för omväxlings skull.

Getter



Jag tycker så mycket om älgar, visst är de fina?



Björnar fanns det naturligtvis



och vargar.



Något jag gillade var napp samlingen där man får lämna sina nappar.

Sen gick vi även in på Skansen Akvariet, kanske lite mer spännande med djur som vi inte ser lika ofta.



Olivias favoriter Lemurer.



Djungelpatrullen har kraschat in i Baboon hilton.



En alldeles nykläck, så söt.



Mera apor.



Krokodil.

Den fanns naturligtvis massor med andra djur också, tyvärr så missade jag att ta kort på Olivia när hon klappade en orm.

Efter besöket på Skansen gick vi till Gröna Lund. Där hade bl a Tobbe trollkarl en show som vi såg. Han är inte klok den karln, som jag skrattade.



Här försöker Tobbe blåsa upp en ballong, det gick inte så bra.



På kvällen såg vi sommarkrysset på plats, det var riktigt kul.



Magnus Carlsson var en av artisterna.



Isländska Yohanna var en annan.

Efter denna dag var vi helt slut, Olivia och Samuel hann med att åka karuseller förstås. Torsdagens och fredagens bilder kommer en annan dag, förhoppningsvis imorgon.

Ha en bra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar