tisdag 14 juli 2009

Favoriter i nya köket.

Köket verkar aldrig bli helt färdigt, det som saknas är några passbitar och så de berömda tak- och golvlisterna. Ni som själva renoverar vet att det är just listerna som har en tendens att "glömmas" bort. Jag vet inte om det beror på att man tycker man är färdig när man fått rummet funktionellt, eller om det helt enkelt så att orken inte räcker till listerna också.

Så medan jag väntar på att köket blir helt färdigt tänkte jag passa på att visa några favoriter i mitt kök.




Jag fullkomligt älskar vår nya spis, och mina absoluta favoriter på den är klockan som finns på den, det är så skönt att slippa vända på huvudet för att kolla vad klockan är medan man står vid spisen.



En annan favorit med spisen är att den har en inbyggd äggklocka, sååå underbart. Nu är äggklockan alltid på plats, barnen har en tendens att försvinna med äggklockan annars.



För mig som är kort så känns det helt rätt att ha kryddorna i en låda bredvid spisen så jag slipper sträcka mig för att försöka nå kryddorna på kryddhyllan.



Köksblandaren är en annan favorit, man tar tag i den yttersta delen med ett enkelt handgrepp och drar så kommer kranen ut. Det gör det enkelt att spola vatten precis där man vill spola eftersom den går rikta åt alla håll.



Nu när sambon fått semester så hoppas jag att vi ska få lite tid över till att göra färdigt det sista på köket.

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar