lördag 25 juli 2009

Fyndat igen.

Igår tog jag och sambon oss i kragen och började återigen att tömma gamla köket. Det som var kvar i skåparna var sådant vi sällan eller aldrig använder. Mycket skulle slängas så vi började sortera i slänga högar och vara kvar högar när min soppterrin helt plötsligt dyker upp. Även denna var jag ju fullt medveten om att den fanns, men den har stått längst upp, längst in i ett skåp i snart sex år. Så nu måste jag hitta en plats till den också.



Efter terrinen så dök en mjölkkanna upp, den användes tidigare flitigt som vas, men även den har fått stå undangömd i sex år. Skäms på mig. Nu längtar jag tills mina blommor längst bak i trekanstrabatten blommar så jag får fylla min kanna.



Idag fortsätter vi med kökstömning, sen har sambon även påbörjat att sätta in alla socklar i nya köket, jippi.

Ha en bra dag i regnet.

1 kommentar: