torsdag 12 mars 2009

Erkännande...

Ja, det är väl bara till att erkänna då. Jag som så många andra har en last, ett beroende, kalla det vad ni vill. Andra kanske röker, snusar, handlar skor, men jag är helt TOKIG i ljuslyktor och ljusstakar, kan bara inte låta bli när jag ser någon. Måste bara handla. Det har gått så långt så när sambon är med och jag ser en ny ljuslykta som jag bara MÅSTE ha, så skyndar han sig å säga -Vart ska du ha den då? Har jag då inte svarat inom 3 sekunder, så blir det inget köp :(. Han menar på att man kan inte ha hur många som helst, jag undrar varför inte? Det är klart att ett packe värmeljus räcker ju inte länge i det här huset, å andra sidan så ger de ju värme...


Mitt senaste förvärv, fullkomligt älskar...


I vardagsrmmet


Ovanför tv´n.


På vardagsrumsbordet.


Köksfönstret


Visst är det väl roligare att laga mat, när man har ljus på fläkten?


På inglasningen


Och i fönstret på inglasningen


I hallen.


I köket.


På tvbänken.


På bron måste det ju också lysa.

Sen har vi ju två våningar till på detta hus, så det finns plats för många fler ljuslyktor, jag lovar:).

Nej, ha nu en bra dag.

1 kommentar:

  1. det är bra att dy lyser upp tillvaron för karln :) Helt rätt! Kram & tack för all hjälp, du är underbar.... vicke pick

    SvaraRadera