måndag 30 mars 2009

Missöde.

Tillbaka till vardagen med buller och bång. Lova är förkyld och har verkligen sovit dåligt inatt, hon var vaken mellan tolv och halv fem, så idag är jag trött. Hade så sett framemot att få sova i min egen säng. Hotellet var ju jättefint, men jag är lite bortskämd med vår säng här hemma. Så första natten vaknade jag var tjugonde minut av att ryggen gjorde ont, andra natten var det bättre då var det en gång i timmen. Väl hemma så har jag mest varit inne hos Lova, hon har varit rejält tät i näsan, hostig och haft riktigt jobbigt i ögonen. Nu sover hon och får nog göra det tills hon vaknar, blir nog igen förskola för henne idag.


Vårt fina hotellrum.



Trapphuset på hotellet är otroligt vackert.


Idag så ska jag skura skafferiet. I fredags när jag och Samuel höll på att packa som bäst så hade Lova tänkt sig att hon skulle tina bullar i micron. Så hon stoppade in bullarna satte igång micron och gick därifrån. Efter ett tag gick jag förbi köket och såg att det kom ordentligt med rök ur micron. Skyndade mig dit och stängde av, på med fläkten, öppnade fönstren osv. I micron låg tre kolbullar, det luktade inte gott. Vi rengjorde micron innan vi for och tänkte att lukten försvinner väl, det har den inte gjort. Så igår kväll försökte vi med alla husmodersknep men inget fungerade. Just nu står micron på bron, och jag har tänkt skura både skafferi och burkar allt vad jag kan idag och hoppas på att lukten försvinner.

Ha nu en riktigt bra måndag :)

1 kommentar:

  1. Haha,vilken företagsam liten tjej...
    Hoppas du får bort lukten:)
    Kram Monkan

    SvaraRadera