onsdag 11 mars 2009

Hoppas på sol...

Det ser ut att kunna bli en riktigt fin dag idag, solen vill kika fram mellan molnen. Olivia ska vara ute med skolan i eftermiddag, så det vore ju härligt om de fick fint väder. Själv älskar jag solen, allt känns så mycket lättare när solen skiner.

Igår var det föräldramöte och dietisten slog hål på ett antal myter, bl a den om att man försämrar järnupptaget om man dricker mjölk. Det enda som förändrar järnupptaget är tydligen c-vitamin, men då till det bättre. Sen berättade hon att nu så är det lättmjölk som rekomenderas och våra små ska dricka 5 dl om dagen. Sen så ska de äta 400g frukt och grönt också. Hon var mycket duktig och mötet var intressant, jag lärde mig en hel del, även om mycket var sådant som man redan vet.


Nej, nu ska jag ta tag i mina studier, ha en härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar