tisdag 3 mars 2009

Snart klart :)

I veckan har elektrikern lovat att han ska dyka upp, då blir tvättstugan äntligen klar. Ja, i alla fall nästan, det saknas en hylla och garderober, men sen är det klart. Vi tvättar för fullt i nya tvättstugan, men det är skarvsladdar överallt, så det ska bli skönt när elektrikern varit här och man slipper både snubbla och ducka för kablarna (ja, de både ligger på golvet och hänger ner från taket).

När man renoverar själv går det så långsamt tycker man. Det är kvällar och helger som det gäller att passa på. Har man dessutom två små barn, och ett stort så behöver de ju också tid, så det blir inte så mycket tid över. Jag önskar mig fler timmar på mitt dygn. Så när jag är inne i en sån här period när jag inte tycker att det händer något, så försöker jag gå tillbaka och titta på vad vi faktiskt hunnit göra med huset på drygt fem år. Vi hann inte bo här i ett år innan vi fick vattenskada på toaletten uppe. Den var ju inte vacker, men det var väl inget vi hade tänkt att prioritera, men ibland får man tänka om.


Så här såg toaletten ut när vi flyttade in.


Så här blev den efter renoveringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar