lördag 2 maj 2009

Det går sakta, sakta.

Jag måste säga att om det gick fort med köket i början, så går det minst lika sakta nu :(. Ingenting vill sig riktigt, men det är väl så det ska vara? Idag borrade sambon hål i väggen för att kunna ansluta fläkten till det befintliga hålet in i skorstenen, men vad händer? Jo det dyker upp ett järnrör, suck. Det visade sig "bara" vara röret till expansionskärlet, tack och lov behöver vi inte det längre eftersom vi har fjärrvärme. Men lusten tog slut, det känns inge roligt att bygga och greja när man inte får sakerna vi beställt och det bara småjävlas hela tiden. Men ikväll tog vi tjuren vid hornen och sågade bort röret, så nu går det att sätta upp fläkten.

Så dagen har tillbringats ute i solen istället. Grannen med son har varit och hälsat på, så även min mor och brorsdotter. Linn blev överförtjust när hon upptäckte Lovas studsmatta, skulle tro att hon har ont i benen ikväll. Hon studsade och studsade och ville aldrig sluta, synd att hon redan fyllt år annars vet jag vad vi hade köpt till henne.

Lova har gjort en volt från trappen ner i vår plattläggning, blev rejält blå och fick ett otäckt skrapsår vid ögat. Tur i oturen att hon är så tålig, klagar inte i första taget, så det har gått riktigt bra.

Jag är dålig på att lägga ut bilder just nu, jag glömmer helt enkelt att fota. Lovar att bättre mig.

Ha nu en riktigt skön kväll. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar