onsdag 27 maj 2009

Hjälp...

Idag känner jag mig helt slut, vet inte vad jag ska göra. Nellie har blivit den värsta klätterapan man kan tänka sig. Jag har andan i halsen mest hela tiden nu. Hur får man en ettåring att sluta klättra? Jag behöver tips och råd, håller nämligen på att bli tokig. Det känns för tillfället som jag inte gör annat än att plocka ner min yngsta dotter från höga höjder. Jag berättade tidigare att vi har satt spännband runt stolar och bord i gamla köket för annars klättrar hon upp på bordet. Härom kvällen så hittade Samuel det lilla monstret i Olivias fönster, suck. I måndags putsade jag fönstren på inglasningen, Nellie passade på att smita ut och klättra upp på bänken vi har ute på altanen. Jag stoppade henne när hon var på väg upp på räcket.


Nu på morgonen så har hon varit i soffan, fönstret vid soffan.


Hon har varit uppe på nya köksbordet.


I fönstret i nya köket.

Uppe på köksbänken in nya köket.


Hon har även varit uppe på en stol som jag ställde ut på inglasningen när jag blev less på att ha den inne.

Så snälla hjälp mig, hur får man do
m att sluta klättra? Är det bara tyngder på fötterna som gäller?

Hoppas ni får en bra dag, själv ska jag njuta i ca en timme till. Nellie ligger nämligen och sover, så skönt.


1 kommentar:

  1. Haha! Inga bra tips har jag men du kan ju trösta dig med att det faktiskt går över tids nog...tålamod vännen:)
    Kram Monkan

    SvaraRadera