tisdag 26 maj 2009

Ljuvligt.

Nu blommar häggen, det luktar så ljuvligt när man är ute. Grannarna har hägg, så även nästan hela gatan. Så när man cyklar till förskolan får man njuta av doften hela vägen :).


Idag så har jag varit ute och lekt med Nellie, passade då på att titta till rabatterna.



Den här rabatten är ut mot vägen, den är inte riktigt färdig än utan saknar markstenen som ska ligga runt. Det värsta när man går runt är att man ser allt som inte är gjort. Källarfönstren måste absolut putsas nu, och huset skulle ha varit ommålat.



Den här rabatten är nere i ena hörnet av tomten, där hittar man inte lika många måsten som skulle ha varit gjort. Det enda som blommar i mina rabatter är fänrikshjärtana. De är jättefina, men jag önskar att det fanns mer blommande blommor nu. Får helt enkelt ordna det till nästa vår.



Sen gick vi förbi vårt lilla jordgubbsland och till min stora lycka så har det börja blomma, jippi.

Nej, nu är det dags att göra i ordning tårtan till min stora tjej som fyller 11 år idag. Hipp, hipp hurra och jättegrattis till dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar