tisdag 5 maj 2009

Nu blommar det.

Vilken härlig dag det är idag. Skulle bara vilja vara ute i solen och göra någon nytta i mina rabatter, det är mycket jobb där. På baksidan har vi en trekant som vi planterade mossflox i för två somrar sedan. De tog sig jättebra och växte och frodades, förra våren så tinade de fram så gröna och fina under snön. Efter ett tag upptäckte jag att de började dö bort :(. Så hälften av alla plantorna dog, och i år är det samma sak igen. De tinade fram så gröna så gröna, men nu är snart alla döda. Någon som är duktig på växter som vet vad det kan vara för fel? Rabatten ligger i skuggan mest hela dagen, kan det vara därför de inte trivs? I sommar har jag tänkt ge rabatten en sist chans, ska prova att plantera fänriks hjärtan, de brukar ju trivas överallt.


Mina fänriks hjärtan har börjat blomma.

Rabatten på framsidan behöver även den lite omsorg, den har bara fått vara sedan vi flyttade in. Förutom när vi var tvungen att gräva upp halva för att ansluta ett stuprör till dagvattenbrunnen som är mitt i rabatten.


Mina tulpaner har snart tänkt blomma :)

Nu medan Nellie sover ska jag passa på och plugga, sen funderar jag på att börja putsa fönstren på övervåningen. Brukar egentligen inte vilja göra det innan de har sopat gatan, men jag orkar inte vänta längre.

Ha en riktigt bra dag nu. Kram Anna

1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    Hoppas att du känner dig lite bättre nu, tänkte på ditt inlägg från förra veckan.

    Trots min kärlek till trädgård är jag dålig på att veta vad som kan vara fel...hoppas någon lite kunnigare kan bidra!!!

    Må så gott, och krama dina fina barn!

    / Kerstin

    SvaraRadera