söndag 24 maj 2009

Intensiva dagar.

Så nu har jag äntligen en stund över, det har varit två intensiva dagar. Igår så åkte jag in till stan på morgonen för att handla presenter till Felicia och Frida i sista minuten. Passade även på att inhandla lite nya krukor på plantagen.


Väl hemma igen hann jag slänga i mig lite lunch och slå in Felicias present, sen plingade det på dörren och där stod Patrik och Felicia. Hälsade dem välkomna och skyndade mig att slå in Fridas present innan hon och Anita hann komma in. Dessa underbara människor hade kört fem mil för att komma och hälsa på oss, så att vi skulle få en chans att uppvakta deras barn. Det är så tråkigt att våra småttingar är så åksjuka, vi tar oss ju ingenstans. Det känns inte som det är värt att bråka med dem om att få i dem medicinen när de ändå kräks efter en kvart i bilen, suck :(. Så jag och Samuel hade ju kunnat åka till dem utan barnen, men det kändes inte lika roligt. Våra barn är precis jämgamla och leker fantastiskt bra ihop fast vi träffas så sällan.

Det blev en heldag med blandat väder, ena stunden sken solen och i nästa så regnade och åskade det. Men vi hade så trevligt. Vi bjöd på tårta för tjejerna som fyllt år, Nellie älskar tårta, så här kommer en stilstudie på ett tårtmonster.






Idag så har jag bakat chokladmuffins på morgonen, sen efter lunch så har vi varit och uppvaktat Samuels syster som fyllde år i tisdags. Nu ska jag börja fundera på vad jag måste inhandla till middagsmaten, för Olivia har match ikväll. Samling kvart i sex, det är ju bra om vi hunnit med middagen då.

Ha en riktigt bra avslutning på denna långhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar