måndag 11 maj 2009

Symaskinen fick komma fram.

En ny vecka igen, hoppas att den blir bättre än den förra. Nu vill jag att vi ska vara friska och krya och att våra vitvaror ska komma (känns som jag tjatar om vitvarorna hela tiden, men jag håller på att vara uppriktigt less på att de aldrig kommer).

Igår så började jag sy överdraget till madrassen som ska vara på bänken i hallen. Det var ett tag sedan jag sydde något, så först glömde jag bort att sömnsmån är bra att ha, hann rätta till det. Först hade jag bara tänkt göra som ett örngott, men bestämde mig för att det skulle bli finare om jag la ner mer tid och arbete och sydde kanter, så det blev fem bitar att sy ihop istället för två. Blev riktigt nöjd, syns inte så bra på bilden dock.


Egentligen hade jag tänkt ett vitt tyg, men hur praktiskt är det med vitt i en hall där småbarn huserar? Så då bestämde jag mig för mörkgrått, det var ju naturligtvis slut, så det fick bli en ljusare grå istället. Nu är det bara kudden kvar som ska sys, hoppas jag hinner det idag. Pluggning torde det ju inte bli när jag har Lova hemma eftersom hon kräktes igen på lördagkväll. Konstig magsjuka det här, 45 timmar mellan kräkningarna och ett barn som äter och dricker som hon brukar och verkar må hur bra som helst.

Hoppas nu att ni får en riktigt bra dag i solen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar