söndag 10 maj 2009

En dag på stan.

Igår så fick småtjejerna vara med farmor och farfar medan vi övriga drog in till stan för lite shopping. Lova behövde en jacka och utebyxor, Olivia behöver det mesta, hon har vuxit en del. Själv så har jag äntligen köp tyg till gardinerna i köket, och till min bänk i hallen. Så nu ska jag bara se till att jag får lite tid över så jag kan sy så det blir färdigt.

Vi fick inga vitvaror i fredags, vem blev förvånad? Inte jag. Nu har han lovat att grejorna kommer på onsdag, och då även kyl och frys. Ja, ja vi får väl se... Känner att jag inte riktigt litar på den "gubben", han har lovat att komma många gånger nu, men aldrig har vi fått våra grejor. Men om sakerna skulle komma på onsdag, så tror jag det blir ett intensivrejs för att få allting klart till helgen. Sen saknas ju "bara"elektriker och rörmockare, och dom brukar man ju kunna få vänta på också :(.

Idag ska sambon hjälpa grannen att ta bort deras död björk innan det händer en olycka. Sen så har Olivia premiär ikväll, första fotbollsmatchen för säsongen. Jag håller tummarna för vinst.

Ha nu en riktigt bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar