torsdag 21 maj 2009

En blommig dag.

Dagen har ägnats åt blommor. Som sagt så har min granne avverkat 7 av sina 13 rabatter, så jag har varit och hämtat växter i omgångar. Igår kväll så blandade vi upp jorden i trekantsrabatten med sand, kogödsel och mull med bark i. Sen planterades det för fullt. Nu saknas det bara några fänrikshjärtan i mitten, jag hoppas att det ska bli några över från rabatten på framsidan, annars får jag väl helt enkelt handla några plantor.

Idag var vi först över till grannen och hjälpte honom lite, sen plockade jag med mig massor av lökar därifrån som ska ner i jorden om en liten stund. Sen så hittade jag lite andra växter också. Så eftermiddagen har gått åt till att rensa bort alla växter ur rabatten på framsidan så vi kunde jordförbättra där också. Sen så var vi till lilla mor på middag, supergod kycklingsallad. Jag hade turen att få med mig en låda till lunch i morgon också. Så nu väntar blommorna ute i skottkärran på att planteras, så jag ska väl ge mig ut igen.

Hoppas ni haft en bra dag och får en härlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar