torsdag 18 juni 2009

Fruktfat.

Så är äntligen solen tillbaka, livet känns lite lättare då tycker jag. På schemat idag står fotbollskola för Olivia, de har sista dagen idag. Den brukar avslutas med roliga lekar och fika för barnen som varit med. Jag hoppas att Nellies sovtider idag stämmer så vi kan gå och titta. Sen ikväll så är det dags för cirkus, Lova har vunnit två biljetter till Cirkus Maximum, så hon och Olivia ska gå iväg. Sen blir det väl jag eller sambon som ska följa med, inte bestämt vem riktigt än. Jag hoppas att vi hinner ta oss iväg på badet en stund idag också.

Mina barn är helt galna i frukt, jag har ingen aning om hur många kilo frukt vi bär hem i veckan och jag vill nog inte veta heller...



En sån här laddning räcker med lite tur en dag. Nu har dessvärre vår lilla klätterapa kommit på vart frukten är och sitter mest hela dagarna vid fruktfatet och äter och gör hål i frukten. Så nu ser fatet ut så här.



Jag älskar verkligen mitt fina fat och tycker inte att det är helt fel att man får se hela fatet för en gångs skull, men det hade ju varit trevligt om vi kunde fortsätta ha frukten framme. Fatet är ett Nybro fat som jag fick när jag tog min lärarexamen, tycker lika mycket om det nu som då. Tack, tack kära moster och morbror.

Nej, nu är det dags att bege sig ut i solen, ha en riktigt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar