tisdag 9 juni 2009

Fynd.

Jag berättade ju tidigare att jag hade något att visa er när det blev sol igen och nu är solen här. Så idag är det dags för solen lyser från en klarblå himmel :). Tidigare i vår var jag och rotade runt i vårt garage, det är fullt med grejor där, både våra saker men även sånt som de tidigare ägarna lämnade. Det mesta av det som lämnades kvar var rent skrot, men sen finns det några guldkorn också, som sparklådan som båda småttingarna har älskat att åka i. Men nu till sommaren hittade jag en underbar vattenkanna.



Sen hittade jag även två baljor som jag har tänkt plantera lite i, frågan är bara när jag ska hinna ta mig i väg och köpa lite plantor. Det är inte så lätt att ta bilen och åka iväg när småttingarna är så åksjuka, man är inte direkt sugen på att få kräks fulla bilen. Och att alltid leja barnvakt för att kunna åka iväg känns inte heller så kul. Jag skulle vilja kunna ta med mig mina barn, så att de fick uppleva något. Se andra saker och upptäcka att det finns en värld som de inte känner till. Idags läget tar vi oss 6-7 km sen så kräks det i bilen, hoppas det blir bättre när vi får vända barnen rätt väg i bilen. För Lova är det snart dags, men för Nellie är det tre år kvar, suck.



Idag är Olivia och spelar skoldm i fotboll, jag hoppas det går riktigt bra för dem. Håller alla tummar jag kan.

Ikväll är det grillkväll på Lovas förskola, det ska bli jättemysigt. Tur att vi verkar få fint väder hela dagen.

Ha en bra dag

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig kanna och baljor. Zink är min favorit :)
    Ha det gott, kram Annika

    SvaraRadera
  2. Zink är en favorit hos mig också!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fynd:)
    Hoppas verkligen att åksjukan ger med sig för barnen,jag blir lätt åksjuk så jag vet hur jobbigt det är.
    Kram på dig!

    SvaraRadera