torsdag 4 juni 2009

Nervös, tror jag...

Idag har jag svårt för att koncentrera mig, flyger runt som en yr höna från det ena till det andra. Jag skulle tro att jag egentligen är nervös, även om jag inte känner mig särskilt nervös. Jag ska nämligen fara och träffa mina nya arbetskamrater och chef i em. När jag börjar jobba i höst blir det på en ny skola där jag inte varit tidigare. Det är en liten byaskola och jag ska ha en 2-3:a, jag har aldrig jobbat så förut, så det blir en utmaning att se hur jag ska få ihop det.

Jag har iaf försökt ta itu med studierna på fm, men det gick inget vidare. Olivia läste in en text på min telefon igår, och nu vill jag ha in inspelningen på datorn, men jag klarar inte av det. Har bett en gammal arbetskamrat om hjälp, frågan är bara när han läser sin meil, men han brukar besöka datorn flitigt, så svar kommer nog snart.

Sen har jag strykt och hängt upp gardinerna i vardagsrummet. Det är otroligt vad gardiner förändrar ett rum. Jag var tveksam till att hänga upp dem eftersom det var så ljust och fint utan, men nu känns det ännu bättre. Vet bara inte hur det ska gå med Nellies klättringar nu. Hon hoppar ju nämligen från soffan och upp i fönstret. Det ska bli spännande och se hur hon gör nu när det hänger en gardin i vägen. Jag skulle tro att hon drar den åt sidan och klättrar upp iaf. Det är så hon gör i Olivias fönster när rullgardinen är nere.


Gardinerna i vardagsrummet, vita och fräscha.

Igår fortsatte flytten från gamla till nya köket och då "hittade" jag igen min kristallskål som jag fått av min mormor. Jag visste mycket väl att den stod högst uppe i ett skåp som jag inte når, så det blev aldrig att vi tog fram den. Medan vi bodde i lägenheten så stod den jämt framme, men när vi flyttade in hit, så fanns det ingen självklar plats för den längre. Därför hamnade den i skåpet, men nu ska den få sig en synlig plats igen.


Min kära skål.

Ha nu en riktigt bra dag i blåsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar