tisdag 16 juni 2009

Mera fynd :)

När man håller på och renoverar som vi gör och flyttar alla saker från en garderob till en annan för att sedan packa ner alla saker i en låda, då dyker det upp ett och annat fynd. Saker som jag visserligen varit helt medveten om att de fanns, men inte tagit fram. Nu senast dök farmors virkade överkast upp. Det är otroligt vilket arbete det ligger bakom detta vackra överkast. Hon virkade ett till alla sina barn, det skulle vara rättvist.





Ska jag vara riktigt ärlig så var inte min farmor min farmor utan min ingifta faster. Jag vet att det låter krångligt, men pappa var yngst av sex syskon, dessutom var han en liten sladdis. Min biologiska farfar dog när pappa var liten och min biologiska farmor var sjuk och satt i rullstol, så hon kunde inte ta hand om min pappa. Så pappa fick växa upp hos sin äldste bror och hans fru, hos min farmor och farfar (eller faster och farbror som de egentligen är). Men Fanny var alltid noga med att jag och min bror var lika mycket barnbarn till henne som hennes biologiska. Hon var en fantastisk kvinna, farfar dog när jag var sex år, så honom har jag inte så många minnen av.

Hoppas ni får en bra dag

4 kommentarer:

  1. Vilket underbart överkast, tala om en riktigt skatt!!

    Vad roligt att du vill vara med i utlottningen!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Jättefint överkast!

    Ha det bra
    Kram Monkan

    SvaraRadera
  3. Ett så vackert överkast, underbart att ha!
    Jag tror du är ett jätte fint stöd för familjen så här i deras svåra tid. Det är många "vänner" som bara försvinner då istället för att våga stanna kvar.

    Önskar en trevlig midsommar!

    Tingeling Sussi

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du är med i min utlottning!
    Jag är också lycklig ägare till faktiskt 2 virkade överkast som min mamma gjort. Det är skatter som vi ska vara rädda om!
    Vilken fin farmor du måste ha haft!
    Ha en fin midsommar! Kram Cilla

    SvaraRadera