måndag 15 juni 2009

Sorg.

Det känns som jag inte riktigt har haft inspiration att blogga på slutet, det är så mycket som händer runt om kring och så många tankar som far sin egen lilla kos. En nära vän ringde och berättade att deras familj råkat ut för en riktig tragedi. Vad säger man, det enda jag kunde göra var att lyssna och det känns så futtigt. Jag vill ju kunna göra så mycket mer. Här har vi en hel familj som verkligen lider och inte mår bra, och jag kan inget göra...

Hur kommer det sig att det händer så mycket tråkigheter nu? Ta bara den här flickan som blev mördad för att hon flörtat med "fel" kille. Det är så många barn och ungdommar där ute som mår riktigt dåligt. Jag önskar att det inte vore så. Klimatet har blivit så hårt, de borde ju bara vara lyckliga och bekymmers fria.

Det jag känner att jag kan göra är att fortsätta vara en "jobbig" mamma som lägger mig i mina barns liv. Som frågar upp hur de mår, vad de gjort osv. Tala om för dem att jag älskar alltid dem, men inte alltid deras handlingar. Nej, nu orkar jag inte mer idag ha en bra kväll och var rädda om varandra. Det finns bara en av dig där ute och du är värdefull glöm inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar