torsdag 19 februari 2009

1177

I tisdags var vi och tog blodprov på Lova. När jag ringde och beställde tiden på labb så tipsade hon mig om sjukvårdsrådgivningens nya hemsida www.1177.se, där kan man klicka in sig på barnavdelningen. Man hamnar då i ett väntrum tillsammans med några djur, från väntrummet kan man gå in på röntgenavdelningen eller in till tandläkaren. Där är det också väntrum som det sitter djur i. Klickar man på dessa djur får man följa med på allt från att sätta in ett rör i örat, till operationer och att laga hål i tänderna. Lova fullkomligt älskar denna sida och besöker den varje dag. När vi skulle ta blodprovet så visste hon vad som väntade eftersom hon hade sett hur Billy Bläckfisk hade fått medicin i armen. Det var en jobbig upplevelse för Lova, men jag tror det hade varit ännu jobbigare om hon inte tittat på Billy så många gånger. Hon kände igen allt från trollerisalvan till skärpet.

Tänk vad veckan går fort det är redan torsdag. Idag ska jag börja läsa en ny bok, den heter Läsning och läsundervisning. Jag hoppas den är bättre än den förra. Sen ska Lova hämtas på förskolan och sen ska vi städa. Vi har torsdagar som städdag här hemma.

Ha en bra dag:)

1 kommentar:

  1. Tack gulliga dig för recepten! Vad du är go :) Sitter på jobbet och ska vara här till 19 ikväll, det du :( Kramis Vickan

    SvaraRadera