onsdag 11 februari 2009

Kallt och solsken...


I morse när jag vaknade var det riktigt kallt, -25 grader. Jag tycker inte om när det är så kallt. Olivia den stackarn ska åka skidor idag efter lunch, hoppas det blivit lite varmare tills dess. Solen har ju kommit fram och lyser från en klarblå himmel, så det är ju inte omöjligt att det blir lite varmare framåt dagen. Hoppas, jag tycker inte om att någon ska behöva frysa.

Idag är det 14 år sedan min pappa dog, saknar honom så enormt. Han största önskan var att få barnbarn, det hann han aldrig få uppleva. Idag har han fyra barnbarn... Ikväll ska jag åka på graven och tända ljus, det är något som vi alltid gör just detta datum. Det är underligt på alla dessa år som gått sedan pappa dog har det aldrig slagit fel att i början av februari har det varit lite snö, men just innan den 11 vräker snön ner och vi får plumsa oss fram genom snön till graven, ingen snöskottning där inte. Ibland känns det som det var igår han dog, och ibland känns
det som det var en evighet sen... På bilden ser ni min pappa som ung, visst ser han ut som en gammal filmstjärna? Saknar dig så pappa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar