måndag 16 februari 2009

Jobb

Va kul det var att jobba idag, barnen kom springandes och jag fick kramar i massor. Jag hade bl a engelska och musik idag. Den ordinarie läraren hade lagt fram en sång som jag skulle gå igenom och sjunga med barnen, den hette hokey cokey. Jag trodde att det var honkey tonkey (stavas det så?), men det var det inte. Den var otroligt lik både i text och rörelser, så jag gjorde en egen variant. Jag sa det till barnen, så att de inte tror att min version var den absolut rätta. Annars brukar barnen vilja ha det som den första gången de sjöng sången.

Efter en dag på jobbet var det jättemysigt att få komma hem till mina egna barn. Jag laddar batterierna otroligt när jag går ut och jobbar enstaka dagar och får mer ork till mina egna barn. Jag upplevde det likadant när jag var mammaledig med Lova.

Nej nu ska jag ta och leka med Nellie. Lova är nere i källaren och hjälper sin pappa att bygga och Olivia är hos kompis.

Ha en skön kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar