torsdag 26 februari 2009

Stackars lilla barn.

Åh, vad jag tycker synd om min lilla Lova. Hon kräktes 13 gånger igår, höll på från kvart över åtta på morgonen till tio över tolv på natten. Det värsta var att jag fick nästan inte i henne någon västska, så hon hade ju inget att kräkas upp :(. Nu på morgonen har jag lyckats få i henne nästan en dl vätska och hon sover igen.

Jag pratade med sjukvårdsrådgivningen igår, och hon tipsade om Sempers magdroppar som finns att köpa på apoteket. De ska tydligen vara supereffektiva. Jag undrade ju naturligtvis om man kunde ta dem i förebyggande syfte. Hon sa att det finns ingen studie på det, men en kompis till henne arbetar på ett äldreboende där de fick vinterkräksjukan. De som tog dropparna klarade sig undan, medan den som inte tog åkte dit. Det räckte för mig, sambon fick göra en snabbutryckning till apoteket och nu går vi på dropparna allihopa. Jag kan säga att det är en mycket liten flaska som kostar mycket pengar, men det kan det vara värt om vi andra klarar oss och om Lova blir frisk fortare. 179 kronor tror jag det var den kostade, där kan man snacka om literpris.

Nej, nu ska jag försöka plugga lite medan barnen sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar