torsdag 5 februari 2009

Snö, snö och mera snö...

Igår kväll började det snöa, sen har det inte slutat. När jag skulle gå med Lova till förskolan i morse fick jag först skotta mig igenom plogkanten så att jag kunde kommma ut med vagnen. Lova blev överlycklig, hon älskar att skotta snö, få se hur länge det håller i sig :). Så när vi sen var på väg så upptäcker jag att traktorn inte röjt undan snön i korsningarna, så när jag kom till en korsning så var plogkanterna kvar, så jag fick ändå ta sats över sex plogkanter för att ta mig till förskolan. På vägen hem igen så var traktorn ute och städade bort snön i korsningarna, så då behövde jag bara ta sats över två plogkanter. Jag tyckte lite synd om Nellie som fick ligga och skumpa över kanterna, det är inte lätt att vara liten.

Igår kväll så var vi tvungna att provköra vår nya tvättmaskin, den gick så tyst och fint, vilken skillnad. Det är konstigt, helt plötsligt längtar jag efter att tvätta, men det beror nog på att den nya tvättstugan är så mycket trevligare än den gamla. Nu skulle vi bara ha haft hit elektrikern också så vi slipper ha eluttaget hängande från taket. Det satt tidigare på en vägg som vi rev när vi gjorde om pannrummet till tvättstuga.

Nej, nu är det dags att väcka Nellie och ge henne lunch. Ha en bra dag i snön :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar