tisdag 10 februari 2009

Solsken...

Vilken underbar morgon, solen lyser från en klarblå himmel. Jag njöt i fulla drag när jag gick och lämnade Lova på förskolan. Väl framme så fick vi vänta ute en liten stund på att de andra barnen skulle komma ut, för de skulle gå iväg på utflykt. Varm choklad och kex hade de packat med sig, åh så mysigt. Även om det är lite kallt så känner man att nu börjar solen att värma, så det gäller bara att hålla sig i solen så blir det nog en bra utflykt. När jag sedan gick hem kände jag att jag skulle vilja gå en lång promenad, men hemma väntar en bok som jag inte är allt för sugen på att läsa. Den heter Från joller till läsning och skrivning, den ser tråkig ut på framsidan och när man bläddrar i den blir man inte direkt mer sugen på att läsa den... Men det är en lånad bok som det är kö på, så det är bara att bita i det sura äpplet och hoppas på att den är bättre än den ser ut. Titeln låter ju spännande, så med lite tur kanske den är riktigt bra.

Ha nu en skön dag i solen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar