måndag 20 april 2009

Bänkskivorna är på plats.

Så var det vardag igen, både skönt och tråkigt. Nu kommer inte renoveringen att gå framåt i samma takt, men jag måste erkänna att både jag och sambon är ganska slitna efter över en veckas renovering från tidig morgon till natten. Nu får sambon jobba igen och jag ska försöka studera, sen blir det renovering på kvällarna istället, men till halv tolv, tolv blir det inte. På lördag morgon hjälpte småttingarna pappan att skruva skåp, eller hjälp och hjälp. De hjälpte till på sitt sätt.



Igår gick det lite trögt med köket, bänkskivorna kapades och oljades iaf. Sen så fick vi upp lite täcksidor och skåpluckor. Det städades även en hel del, varför måste det bli så skräpigt och stökigt bara för att man renoverar? Ikväll hoppas vi hinna påbörja tapetseringen. Jag längtar så tills allt är färdigt, då ska jag bara sitta och njuta :). Det blir väl lite pyssel också, snart kan man nog plantera och sätta ut blommor utan att de fryser sönder på natten. Sen så har jag några kuddar som ska sys, fönster som ska putsas. Men som sagt först ska vi göra köket färdigt.

Ha nu en riktigt skön dag i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar