torsdag 9 april 2009

Inte riktigt rätt.

Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig. Sambon var och köpte färg till datarummet igår, eftersom det rummet går ihop med hallen och trappen upp på övervåningen så ska vi ha samma färg på väggen som spikats igen som de övriga väggarna. Inga problem tänkte vi, det är ju bara tre år sedan vi målade sist och färgen heter Sparris och är alcro. Så sambon for som sagt iväg och handlade färg, när vi började måla såg den lite mörk ut, men det blir nog bättre när det torkat tänkte vi. Det blev inte bättre, snarare sämre. Så vad gör vi nu då? Sambon har iaf med sig båda färgburkarna till affär och hoppas att det löser sig nu. Vi var nämligen inte sugna på att måla om allt nu, känns som vi har tillräckligt att göra ändå. Och skulle vi nu behöva måla om allt vill jag ju ha en annan färg. Vi har ju som sagt haft den där i tre år.

Lite goda nyheter har jag också, köket kommer på onsdag, åh vad jag längtar. Sen så har jag beställt en ny soffa. Det var välbehövligt, soffan vi har nu är lånad av min kära mamma för nio år sen. Jag har frågat flera gånger om hon vill ha tillbaka den, men hon har sagt nej. Nu är den iaf helt slut. trasig både här och där. Den nya soffan är från ikea och heter hamra, en liten hörnsoffa. Jag var egentligen sugen på en trea och en tvåa, men det rymms inte i vårt lilla vardagsrum.

Ha nu en riktigt bra dag. Glad påsk på er allihopa och som min dotter sa ägg är till för att fyllas med godis :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar