fredag 10 april 2009

Hoppas på en lååång dag...

Jippi, väggen är nu målad och klar. Det var tydligen brytbasen som var annorlunda, därav den mörkare färgen. Så här såg det ut när vi började .


Såhär blev resultatet.






Här sitts det och bloggas numera. Det som saknas nu är golvlist och dörrfoder, sen är det klart :). Tavlorna måste få en ny plats, de känns allt för inklämda. Är inte riktigt nöjd med databordet, jag drömmer om ett dataskåp som rymmer även datastolen. Är det någon som vet vart man hittar ett sånt? Jag har letat och min tanke nu är att jag får nog rita ett själv och gå till min lokala snickare och fråga vad det kan tänkas kosta att få ett sådant byggt. Jag är rädd för att det inte blir billigt.

Idag så fortsätter renoveringen i vardagsrummet. Samuel har börjat att bygga igen den gigantiska öppningen mellan kök och vardagsrum. Öppningen blir inte liten för det. Den kommer att vara nästan två och en halv meter ändå, men för att få en så bra kökslösning som möjligt måste vi bygga igen den med tjugo centimeter på ena sidan och med femtio centimeter på den andra. Förhoppningsvis hinner vi gipsa och spackla färdigt idag, men med en riktigt lååång dag borde vi väl hinna.

Ha nu en skön långfredag.

1 kommentar:

  1. Visst vart de bra med datan här! :) de känns lite ovant men de är lite mysigt här med foto väggen eller vad jag ska kalla de! :P Krraaam :D

    SvaraRadera