torsdag 16 april 2009

Snälla människor...

Jag måste få säga att jag har världens goaste och snällaste dotter. I morse när jag vaknade så hade hon smugit sig in i sovrummet med frukost, och sedan smugit sig ut igen. Det är inte helt fel att få frukost på sängen. Tusen tack Olivia.

Det är inte bara äldsta dottern som är snäll och go, igår kväll kom Björn och hjälpte oss med renoveringen. Hur snällt är inte det? Jag kan tänka mig att hans sambo Katarina också har ett finger med i spelet... Tusen tack till er båda.

Köksinredningen kom som sagt igår, lastbilschauffören och sambon bar in allt i köket. Sen bar jag ungefär hälften ner i källaren, så att vi kommer in i t ex kylskåpet. Detaljer, detaljer, men man vill ju gärna kunna laga mat.

I övrigt så gipsades tre väggar, den fjärde jobbade sambon och Björn med igår kväll. Jag kan säga som så, att få in elrör och eldosor i en befintlig vägg fylld med sågspån är lite pyssel. Bara att räkna ut vart allt ska sitta så det blir rätt tar ju sin lilla tid. Sambon hann även spackla väggarna han gipsat.

Idag så ska sista elrören på plats, det ska gipsas, slipas spackel och spacklas lite till. Förhoppningsvis hinner spacklet torka så jag kan måla där elementet ska sitta, så vi kan sätta tillbaks det igen. Vi har förtillfället tagit bort två element, och jag måste säga att det känns. Det är inte lika varmt och skönt som det brukar vara.

Nej, ha nu en bra dag.

1 kommentar: