tisdag 7 april 2009

Glädje.

När jag gick ut i morse så såg jag att mina tulpaner har börjat titta upp i rabatten, jag blev så glad. Våren är här! När jag sedan hämtat kameran och skulle fota mina vänner, så såg jag att krokusen också kommit upp och att den har en knopp. Åh, så härligt :).





Vår rabatt är inte mycket till rabatt, den är omgrävd och uppgrävd så många gånger så jag blir lika förvånad varje år när det dyker upp något annat än ogräs i den. Rabatten har inte haft någon hög prioritet hos oss, vi har helt fokuserat på renoveringen. Men i vår och sommar hoppas jag ägna lite tid till rabatterna så det börjar likna något även där.

Som om inte denna vårglädje vore nog så ringde sambon och sa att tapeterna vi beställt har kommit. Vi var rädd för att vi inte skulle hinna få dem innan påsk, men med lite tur nu så har vi vävat och målat datarummet och tapetserat vardagsrummet innan påsken är över ;).

Ha nu en skön dag.

1 kommentar:

  1. Vad härligt med tulpaner som tittar fram,hos mig är det nog länge kvar...
    KRAM Monkan

    SvaraRadera