söndag 5 april 2009

Renoveringen fortsätter.


Just nu ser vår blivande vardagsrums vägg mer ut som en vägg på en lada. Som ni ser är garderoberna ett minne blott och öppningen är breddad och nya reglar är satta :). Jag måste säga att jag är lite förvånad över att det gått så bra i helgen. Vi brukar ha en tendens att vilja hinna för mycket, och så blir man besviken när inte allt hinns med. Men i helgen har det gått riktigt bra, vi hinner nog allt. Vi har numera ett helt golv, jätteskönt, framförallt när man har småbarn. Idag så ska sambon spika igen väggen där eluttaget sitter, sen ska laduväggen gipsas. Sen så hoppas han att hinna riva ut dörrkarmen i nuvarande vardagsrummet, regla igen och gipsa den också.

Jag och Lova är på väg ut, för vi ska plocka påskris. När vi kommer hem så ska vi påskpynta lite. Det ska även hinnas med att tvättas och städas lite, förstår inte det är så mycket sågspån överallt :).

Ha nu en riktigt skön dag.

2 kommentarer:

  1. Det låter trevligt att det går framåt ;0)
    Ja den där städningen kommer man ju sällan undan.. Men måste säga att nu när jag sitter ner i mitt nystädade hem känns det väldigt bra.. thihi
    Ha en mysig Söndag Kväll..
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Men herregud vad ni renoverar:=) Ni får ju ett helt nytt hus! Ni är så duktiga.
    Kramar Monkan

    SvaraRadera