måndag 27 april 2009

Redan måndag.

Hallå go vänner, vad denna helg har sprungit iväg. Vi har inte alls hunnit det vi hade tänkt, men vi var ju tvungen att vara ute och njuta av solen. Idag är det gråmulet igen, hoppas att det bara är tillfälligt. Vi får visserligen mer gjort när det är mulet, men det är ju såå härligt med sol.

Igår satte sambon upp foder runt fönstren och altandörren i köket, skulle ta en bild och visa hur fint det blev, men fick inte till någon. Vi har inget lyse därinne än, och när det är mulet ute så blev bilderna bara mörka. Det är lite underligt, för andra väggen där vi sätter kakel, där gick det att fota. Den bilden blev inte alls lika mörk.

När vi skulle bestämma vad vi skulle ha för kakel så var jag inne på stavmosaik, tycker att det är så snyggt. Men den praktiska och ekonomiska sidan av mig vann. Det är lättare att hålla plattorna rena än fogen, ju mindre fog desto lättare att hålla rent, och sen är ju stora plattor billigare än mosaik. Så då gjorde jag en tvärvändning, det blev stora plattor, riktigt stora plattor trettio gånger sextio. De flesta som varit och tittat på kaklet innan vi började sätta upp det har ifråga satt om vi är riktigt kloka som ska ha så stora kakelplattor. Själv tycker jag att det blir riktigt bra, det ska ju bara bli färdigt...


Vad tror ni blev kakelplattorna för stora eller?

Idag ska jag plugga, ligger hopplöst efter igen. Får se om jag hinner allt färdigt till den 14 maj när jag ska in på universitetet igen.

Ha en riktigt bra dag, hoppas solen skiner på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar